woensdag 2 januari 2013

A Very Happy New Year!

EINDELIJK!!!! Na exact 41 dagen te hebben moeten zwijgen (moordend), mocht ik het vandaag eindelijk vertellen! Mijn BFF verwacht eind juli haar eerste spruit!!! Als ik bij de aankondiging van de vijfde zwangerschap van mijn zus halvelings in shock verkeerde, was ik bij dit nieuws een hartaanval nabij. Op de vraag of ze ooit kinderen wilde, antwoordde mijn BFF standaard: 'geen idee, misschien wel, misschien niet'. Ze is nooit bepaald een rasecht 'moederke' geweest, had zelfs bang om mijn 2 pasgeboren madammen vast te houden, uit angst ze 'kapot te doen' :-). En dan ineens, zonder enige vorm van waarschuwing, staan er onderaan mijn verjaardagskaart niet gewoon de twee standaardnamen, maar ook 'en ikke :-)'. Meende gij da nu? :-P Ik ben zo blij voor haar en al zeker even blij voor mezelf...moet ik me tenminste niet meer zo schuldig voelen als ik weer maar eens aan het zagen ben over kinderen opvoeden en slapeloze nachten. Mijn BFF gaat immers talloze slapeloze nachten tegemoet...zalig toch :-). Het nieuwe jaar is dus met een knaller van formaat gestart.

 
Daar we ervan overtuigd waren een rustig avondje tegemoet te gaan op de spoed op oudejaarsavond, hadden we een heel feestmenu voorbereid. Mijn taak bestond uit het verzorgen van een lekker dessert. Aangezien ik deze taak ook reeds gekregen had op het voorbije Kerstfeest en mijn dessert niet bepaald dezelfde uitstraling had als het prentje in het kookboek (mijn panna cotta bestaande uit 3 afzonderlijke laagjes was eerder een samensmelting dan een opeenstapeling en nee, hier heb ik geen foto van :-)), besloot ik op veilig te spelen...
 
Tiramisu met baileys en speculaas (kwijl)
 
Krieken-frangipannetaart (slurp)
 
Die avond zelf heb ik de tijd niet gevonden om zelf van deze 2 heerlijkheden te genieten, ik was al blij dat we eventjes de tijd hadden gevonden om in recordtempo het hoofdgerecht binnen te werken. De belachelijke drukte gecombineerd met de meest traag werkende 'spoed'arts, had een beginnende indigestie en een half uur overwerk als resultaat. Blij als een kind dat er mij bij mijn nicht een glas kirr royal en een nachtje gezelligheid stonden te wachten.
 
Om hun geduld niet nog langer op de proef te stellen, hebben we de jongere generatie maar eerst hun nieuwjaarsbrieven laten voorlezen, wat voor hen natuurlijk enkel een noodzakelijk voorspel is van het eigenlijke doel: kadootjes krijgen. (en voor mij stiekem ook)
 
 
 
Fien met metescheet
 
Fien met peterke
 
Fran met meteke
 
Mijn metemieke
 
Na dit hoogtepunt van de avond was het aftellen naar het Nieuwe Jaar...3....2.....1.....
 
Gelukkig Nieuwjaar!!!
 
Niemand voelde er veel voor om de (niet zo erge) kou te trotseren, dus hebben we het vuurwerk op een andere manier bewonderd...
 
 
Na een tornooitje 'regenwormen' en een wedstrijd 'Buzz' (genoeg caloriƫn verbrand op het Kerstfeestje met 'Just Dance', tijd voor een zittend spel), vond ik 4 uur wel geschikt om mijn bedje op te zoeken. Mijn nicht had gezorgd voor een kingsize opblaasmatras voor mij en en mijn offspring. Goed idee zou je denken. Ware het niet dat de lucht er blijkbaar langzaam aan uit ontsnapte, waardoor ik niet alleen de gehele nacht (die al maar een miezerige 6.5 uurtjes heeft geduurd) als een schel kaas tussen 'ne smos' letterlijk geplet heb gezeten tussen enerzijds 22 en anderzijds 15 kg vlees, maar tegen 'de morgen' werkelijk mijn achterste kon laten rusten op de (ijskoude) vloer. *not a great night* Thank God voor de heerlijke portie spek met eieren die volgde.
 
Als gevolg van deze supernacht vandaag pas om 11u30 uit mijn bed gerold! Ik kan je niet vertellen hoe lang dat geleden was! Heeeeeeeeeeeerlijk! Ik kon niet anders dan met het juiste been uit bed stappen...Het plan om vandaag de training naar de 10 miles verder te zetten met les 18, is vandaar gedwongen verhuisd naar morgenvroeg.
 
Slaaptijd dus!
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten