dinsdag 25 december 2012

Jolly Christmas day ...

De opdracht voor het traditionele Kerstfeestje gisteren was simpel: kom verkleed! En net zoals zovele andere dingen de laatste tijd, werd ook de uitwerking van deze opdracht uitgesteld tot het laatste moment. Het idee om mezelf wanhopig te willen verjongen en als baby te gaan, werd even snel van tafel geveegd als dat het in mijn gedachten was opgekomen :-). Starend naar de kleren in mijn kleerkast stootte ik op de uiteindelijke 'winning outfit'. Het witte kleed, dat me eerst deed neigen naar een eigen interpretatie van 'Marilyn Monroe', kreeg een andere betekenis toen ik het kroontje, dat ik droeg op mijn trouwdag, zag liggen. Onmiddellijk moest ik denken aan het surreĆ«ele Vitaya (of is het Vijf TV) - programma waar ik meerdere malen met ongeloof naar heb zitten staren: 'Bridezilla' ...et voila, een idee was geboren :-)...


Overtuigend toch? :-P

Gelukkig is het voor kinderen veel makkelijker, Fien ging, uiteraard, als ...

Prinses, what else?


Fran ziet zichzelf dan weer eerder als...

(de liefste) heks! (met sandalen, om de outfit 'compleet' te maken)

Alvorens mij in mijn kerstoutfit te wurmen, heb ik voor de 15de keer in deze lessenreeks mijn loopschoenen aangetrokken voor een geliefde intervaltraining. Het is en blijft een hel...na de eerste versnelling lijken mijn benen niet meer in staat te zijn het normale ritme terug te vinden.  Na de laatste versnelling, die geen 60 maar 600 seconden leek te duren, heb ik van pure uitputting 2 minuten gewandeld (en dit zonder toestemming van Evy (ons geheimpje)) om dan al joggend (ok, eerder snelwandelend) de resterende tijd uit te lopen. Blij dat de volgende les 'normaal' verloopt.

Het kerstfeestje was, zoals elk jaar, enorm leuk! Lekker gegeten, gedronken, gelachen, gebabbeld...En, als nieuwkomer dit jaar, 'just dance' gespeeld op de wii! Lachwekkend, ontspannend en tegelijkertijd doodvermoeiend!
Om even terug te komen op die verrassing waar ik het maandag over had...vorig jaar kon mijn grote zus er niet bij zijn op het kerstfeestje, aangezien ze toen aan het bevallen was van haar vierde dochtertje, Aline...Dit jaar wist ze ons te vertellen dat Aline, samen met haar drie zussen, grote zus zal worden! (je hebt zo van die mensen die er elk jaar zeker van willen zijn dat de aandacht op hen gevestigd is :-P) Dus...ik word voor de 5de keer tante :-) :-) :-)

Nu...de keerzijde van Kerstmis 2012...
Deze morgen om 11u heeft 1 van mijn beste vriendinnen afscheid moeten nemen van haar moeder, en daarbij dan ook afscheid van het leven zoals het was...raar hoe voor sommigen de wereld lijkt stil te staan terwijl hij koppig blijft doordraaien...Ook bij ons brandde om elf uur een kaarsje xxx

1 opmerking:

  1. Proficiat he tante Lieve!! Das plezanter dan uw wenkbrauwen laten epileren :-) (sorry, kon het nie laten..)

    BeantwoordenVerwijderen