vrijdag 1 maart 2013

Kleine wasjes, grote wasjes...

Mijn wasmachine is gemaakt! Woop woop! Het werd langzaamaan tijd, ik liep ondertussen (bij manier van spreken ;-)) al 3 dagen in dezelfde onderbroek rond en mijn, en de miekes hun, kleerkast vertoonde meer gaten dan de gemiddelde bol emmentalerkaas. De vraag 'wat zijn je plannen dit weekend', lijkt me duidelijk retorisch.
Het probleem bleek een verstopte afvoer te zijn.
De buit? Twee sokken, wat kleine centjes, steentjes (FIEN!) en...een lekstok (FIEN!), of allesinds het stokje van die lekstok.
Drie minuten 'werk' = 38 euro, blijkbaar heb ik dus toch het verkeerde beroep gekozen.

Woensdag vond het tweede deel van Fiens verjaardag plaats. Haar eerste feestje voor een select groepje van de klasgenootjes. Als je je afvraagt hoeveel lawaai 3 kleuters van 4 en 3 kleuters van 5 (bijna 6) kunnen maken?
Belachelijk veel!
Ik heb me stilletjes terug getrokken in de keuken terwijl die losgelaten bende kleine vandalen zich bezig hield met het respectvol behandelen van speelgoed.


Ach, ze hebben zich geamuseerd en wat is er, op zulk een dag, meer waard dan dat?

 
 
Fien wilde zich verkleden...het eerste deel lukte wonderwel goed (kleren uitdoen)...het tweede deel is ze gewoon vergeten (verkleedkleren aandoen)...
 
 
Prille liefde?
 
 
Tja...
 
 
Fiens eindeloze enthousiasme was ook weer van de partij...
 
Na deze uitputtende dag (3 uurtjes kunnen gerust doorgaan als volledige dag), had mama wel weer wat ontspanning verdiend. Na mijn BFF op maandag, trakteerde woensdag een andere vriendin ook nog voor mijn, ondertussen 98 dagen geleden gevierde, verjaardag. Deze keer liet ik me verleiden door...
 
 
Ik heb in mijn leven al vele (afwas-, was-, etens-)bergen overwonnen, maar deze bleek toch te sterk. Ik moest al een half uur eten alvorens ik een glimp kon opvangen van de heerlijk saignant gebakken steak. Toen ik deze eindelijk stukje voor stukje kon laten smelten op mijn tong, begon mijn maag reeds te protesteren tegen deze enorme hoeveelheid voedsel. Resultaat: een slechts half opgegeten steak en een halve berg, ondertussen koud geworden (beikes), steppegrasfrietjes. Ik heb er nog steeds spijt van. Na een kleine rustpauze voor mijn spijsverteringsstelsel en een rookpauze voor Ans...
 
 
Het leven van een roker kan hard zijn, ik heb een keer lief gezwaaid vanuit de mij omringende warmte...
 
wilde ik, in tegenstelling tot maandag, graag een LEKKERE coupe mokka eten, deze keer eentje helemaal voor mij alleen, aangezien Ans meer zin had in...
 
 
Daar zit je dan met je simpele, ineens niet meer zo verleidelijke, coupe mokka, zonder slagroom dit keer (denkende aan mijn reeds op maandag stilletjes aan uitpuilende maagstreek).
*groen van jaloezie*
 
 
Vandaag op het werk werd ik aangesproken door een toffe brandweerman (het is nu eenmaal complimentjesdag), of ik me nu ging inschrijven voor de 'Ten Miles' die plaats vindt op 21 april. *zucht* Ik zie het op dit moment echt absoluut niet zitten, aangezien ik in mijn 5 km van vorige week woensdag DRIE keer ben moeten stoppen, maar omdat zelfkennis inderdaad het begin is van alle wijsheid en ik mezelf echt wel goed genoeg ken om te weten dat als ik dit jaar niet mee doe, de kans uitermate miniem is dat ik het volgend jaar wel ga doen. Bij deze heb ik me ingeschreven voor de 'Ten Miles 2013'. OH    MY      SWEET      LORD!  Ik vraag me af of er al ooit eerder een deelnemer is geweest die meer dan drie uur nodig had....
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 opmerking:

  1. You can do it girl de 10 miles ! 21 april is nog lang dus trainen begod :) X Dora

    BeantwoordenVerwijderen