vrijdag 12 april 2013

Luminul en Teleniet!

Mijn goede voornemen om vanaf nu wat sneller te bloggen, is duidelijk volledig de mist in gegaan, aangezien het alweer een hele week geleden is dat ik hier iets achtergelaten heb.
Maar aangezien ik ook voor morgen een goed voornemen heb gemaakt, ga ik het proberen relatief kort te houden. Dat voornemen bestaat uit het 2 uur vroeger laten aflopen van de wekker om de hoop strijk, die de voorbije dagen alleen maar gegroeid is, eindelijk weg te werken, wat ik al sinds dinsdagavond van plan was. Aangezien ik ook deze morgen dat voornemen had, maar dan om de afwas schoon te schrobben, en ik uiteindelijk toch pas om kwart voor negen uit bed rolde, kan ik misschien beter de wekker gewoon niet instellen.
Waarom blog je dan zo laat op de avond Lieve? Wel, vandaag leek de dienst spoedgevallen alweer 'the place to be', waardoor het voor mij en mijn collega's niet evident was ergens tussendoor snel snel iets tussen de kiezen te laten belanden. Nog een geluk dat de tafel in ons keukentje een enorme aantrekkingskracht lijkt te hebben op allerhande snoepgoed en meer van die voedzame, gezonde snacks, zodat we tenminste daar af en toe iets van kunnen wegpikken. (en ik vervang de batterijen van mijn weegschaal nog steeds niet) Met als gevolg dat ik bij thuiskomst om half elf eerst mijn lasagne heb opgegeten, mijn facebook heb nagekeken en nog wat liedjes heb beluisterd.
Op dat vlak begin ik meer en meer op mijn meter te lijken. Ik heb altijd tijd genoeg en kom zodoende altijd, maar dan ook altijd te laat.

Alsook vanmorgen, toen ik met Neleke had afgesproken om te gaan genieten van een 'ontbijt met bubbels voor maar €8'  (<3 Flair <3) in Brasserie Flore in Geel. Volledig voorbereid EN vlot op tijd vertrok ik richting Stille Kempen. Voorbereid omdat ik niet van plan was uuuuren aan te schuiven in Mol nu ze daar blijkbaar alweer aan het 'werken' zijn, en dus via Ham de autostraden nam. Soms vertrouw ik iets te veel op mijn vrouwelijke intuïtie en mijn, enkel in mijn eigen hoofd bestaande, oriëntatiegevoel. Het moet al even geleden zijn dat ik de Geelse binnenstad verblijdde met mijn aanwezigheid, want blijkbaar bestaat Geel voortaan alleen nog maar uit éénrichtingsverkeer EN kan je niet langer je auto parkeren op de Markt zelf. Waarom heeft niemand me hiervoor gewaarschuwd??? Niet alleen kwam ik dus meer dan een kwartier te laat, ook stond ik Nele op te wachten in de foute Brasserie! En ja hoor, ik had al eventjes vermeld aan de serveerster dat ik gereserveerd had voor 2 personen, maar dat mijn 'date' er blijkbaar nog niet was. Moet ik je vertellen hoe genant dit was? De hemel geprezen dat het ontbijt superlekker was en de gezelligheid bleef duren tot één uur in de namiddag.

 
Bubbels op nuchtere maag zorgen steeds weer voor dat instant 'happy feeling'
 
Een beknopte samenvatting van de 'belangrijkste' gebeurtenissen van afgelopen week:
 
Zaterdag 6/04/2013: We gaan nog eens een aantal jaren terug in de tijd en leven ons uit op de beste muziek aller tijden, de muziek waarop ik mijn eerste stappen in het uitgaansleven zette en tot op vandaag mijn dansmoves nog exact weet na te bootsen. I <3 the 90's baby! De zorgvuldig uitgekozen outfit liet me toe de hele avond en nacht de dansvloer onveilig te maken, maar zorgde er ook voor dat ik op de terugweg naar de auto mijn voeten langzaam maar zeker voelde afsterven. Schoenen van €5.55 van den Axion just can't cut it! Thank God dat ik niet de intentie heb deze gedrochten ooit nog aan te trekken (daarom dat ik ze wel degelijk heb uitgewassen ipv ze weg te gooien)!
 
 
Zondag 7/04/2013: Niets maar dan ook niets gehad aan het semi-zomerse weertje, aangezien ik heel de namiddag (en de rest van de week) de gevolgen droeg van alweer veel te weinig slaap. Het is vreselijk om te zeggen, maar 'ik ben hier echt te oud voor geworden'.
 
Maandag 8/04/2013: 7 km gelopen, nog steeds met Evy Gruyaert in mijn oren, maar dat is vanaf vandaag verleden tijd. Ik heb haar definitief gedumpt en vervangen door alleen maar muziek die ik graag hoor en die me, hopelijk, de kracht gaat geven om over 9 dagen het eerste puntje van mijn Bucket List te schrappen.
 
Dinsdag 9/04/2013: Erachter gekomen dat medewerkers van Luminus EN telenet, net als vroeger de rijbewijzen, gratis te krijgen zijn bij aankoop van een zakje crocky chips.
 
Woensdag 10/04/2013: Mijn frustratie uitgewerkt op een medewerkster van mijn energieleverancier, er hiermede voor gezorgd dat ze het, onterecht, gedebiteerde bedrag, opnieuw gecrediteerd hebben naar mijn rekening en dat mijn zogenaamde 'Comfort Service', waarop ik 'recht' had te annuleren. 'Mijn excuses dat mijn collega u 'vergat' te vertellen dat u voor deze service maandelijks een bedrag dient te storten van €6.95.'
Moest ik niet eerst een kwartier 'in wacht' hebben gestaan, waarbij een mannenstem mij elke 20 seconden verzekerde dat ik METEEN geholpen zou worden, zou ik misschien iets minder dreigend en ronduit gefrustreerd overgekomen hebben. Maar het woord meteen verliest werkelijk ELKE betekenis als je uiteindelijk nog 15 minuten hebt moeten wachten!
 
Donderdag 11/04/2013: 5.5 km gelopen, voor het eerst zonder sjaal, muts en 3 laagjes kleding maar simpelweg met een sporttopje...zalig :-) (jammer van het ge-Evy in mijn oren)
 
Vrijdag 12/04/2013: Ontbijt, momentje met de miekes, werken, bloggen. Een antwoord gekregen op het mailtje dat ik op 31/03 verstuurde naar Luminus ivm de 'Comfort Service'.
 
' Beste, ik zie dat u ondertussen reeds contact heeft opgenomen met onze klantendienst.  Ik hoop dat u naar tevredenheid ben verder geholpen.'
 
'Ik vrees dat er van tevredenheid bij Luminus al lang geen sprake meer is.'
 
*niet-publiceerbare resem scheldwoorden die nog niet eens de beschrijving van het IQ van dergelijke werknemers, die de Belgische economie draaiende zouden moeten  kunnen houden, benadert*
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten